Tuesday, April 6, 2010

Foto Ekslusif barangan peribadi Rasulullah













Baju gamis Nabi SAW yang lusuh dan robek-robek. Ya Allah … betapa sederhananya baju pemimpin dunia yang suci dan agung ..!!

Rasa nak menitik air mata melihat pakaian dan barangan peribadiRasulullah SAW. Baginda yang sememangnya mendapat tempat di Syurgatertinggi pun begitu zuhud sekali.

Kita begitu sibuk mengumpul harta duniasedangkan hidup di dunia hanya sementara sahaja. Kehidupan di Akhiratadalah kehidupan yang kekal. Jika di dunia yang fana ini kita begitucintakan dunia, layakkah kita nak masuk Syurga. Adakah kita mampumenahan siksaan api neraka?
Gambar-gambar ekslusif ni dikongsikan dengan tujuan supaya kitamuhasabah diri kita. Kita ikhlas berbelanja seluar Levi’s yang berhargaRM200 +, RM60-RM70 untuk sehelai t’shirt, berapa ratuskah yang kitaikhlas keluar untuk jalan Allah?
Kita sanggup menonton siaran langsung bolasepak dari menghayati MaalHijrah, kita sanggup bersengkang mata mengadap laptop dari sembahyangtahajjud, kita mengagungkan pemimpin yang macamana? Kita mengamalkanriba dalam jual beli, kita tak kisah halal haram dalam kehidupan. Kitamenghina mereka yang ingin memperjuangkan Islam . Ya Allah tunjukkankami jalan yang benar dan ampunkan dosa kami.




No comments:

Post a Comment